Jump to content

Aeroflow 7075 on Barra, interested in peoples experience with this turbo or equivalent, power, rpm range, lag etc


Recommended Posts

Yeah genuine, after reading info on its build specs and the dollars spent on my engine, I've decided to go the g35-1050.

Mainly as I've found one 1.01 and .83 at a good price.

Just need to try work out which one, 1.01 or .83.

Tending towards the 1.01.

 

Be really good if I could find out a comparison between to4z 1.06 vs G35-1050. 83 and 1.01.

Then there's the 1.21 will it be too laggy.

Think I'll try the 1.01 and see how it performs then decide to go up or down.

 

Also my to4z is t4 split.

Is the vband flange better or not as good?

Theres no T4 option for the G35-1050.

 

And awd would be great in the falcon on street, mmmm.

But more weight and Id be worried about its strength on circuit use.

Link to post
Share on other sites

Be nice to know if garret plan on making t4 versions. Ive seen u can get g35 supercores but I assume that’s just for the vband rear housing. I think I read something that the rear housing has a different more efficient shape, maybe it all goes together better as vband?

Someone said to me a 6boost isnt that much but would be good if the g35s which are the successors to the gtx gen 2s were truly an oem replacement as their predecessors were.

Link to post
Share on other sites

6 boosts aren't overly

expensive but if you add up the price of a g35, 6 boost, dump pipe to suit, external gate set up etc it's alllooot of money over a gtx35 on a internally gated factory rear housing on a standard manifold is it better I ❤️ Bananas oath,, but it's a lot of money when the gen 2 can make 550 on the standard manifold 

 

if a g35 would fit on standard stuff and was bolt on replacement that would be heaven haha you guys reckon they'll come down in price once they been around for a while or nah no chance? 
 

Wonder why garret won't offer em in t4 ay,, I know a car with a BW on it apparently great turbos it's makin 630rwkw 

Edited by TRYME
Link to post
Share on other sites

Yeah I wonder too why no t4, a lot of their stuff on the g35 talked about how it was all fully redesigned to be the best they could be, dunno if that means vband was better or something.

I have wondered though if a gtx gen 2 is that good and these are even better at this 500rwkw+ level it’s definitely borderline for doing in engines depending on the tuning and then more expensive again if u should be going a built motor.

But if they did come out with t4 I’m sure we’d start seeing more ppl put one on and surely they’d come down in price, maybe even with the big $$$ ppl are paying just to get into a barra these days there will be more mega builds.

Ive wondered if aftermarket would come to the rescue. It is interesting pulsar are now doing g35s in fact I just found this, I wonder if this is an options?

https://fafauto.com/products/pulsar-g35-t4-0-82a-r-turbine-housing get one of these and a genuinse g35 supercore

Link to post
Share on other sites

Tbh my opinion is standard engines might be ok at 500 if boost is ramped in slowly and your not thrashing the car all the time but a car that is getting boost into it all the time and wearing fat sticky tyres 500+ Is built engine territory no questions asked.

 

heaps of people say oh I've had 500kws

for 100kays no issues but how many of these Klms have been at WOT or close to it?? 
 

IMO and my tuners opinion (highly regarded Sydney tuner) is that

G series turbos mean a built engine on a Barra you can't take full advantage of them with a standard engine and when you factor in the cost of setting one up on a Barra,,if you don't want to build and engine a gtx is the way to go purely for price...

 

im in the process of building an engine only want 500-550kw but I want to race the car and be able to use it properly without fear of Rodney appearing.. and im

tossing up between sticking to a gen 2 gtx on a standard manifold or going a G35.....

tbh I'm tempted to just try pulsars g35 people are rating em as a good thing

Link to post
Share on other sites

Not for 550kw, IMO. 

 

You can maintain stock heat shields and have it nice and neat with stock manifold.

 

But like I said, for me, I hate internal gates. The external gate mods to stock manifold end up costing as much as just buying a 6boost, if you can find someone decent to do it. And I also don't rate the response for a manual car with GTX3582. I think I can do better, but it requires coin that most wouldn't consider worth it. There is probably 10% benefit for 200% cost... which is totally worth it if you're a perfectionist haha

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

To be honest I have to stop reading these threads lol. I don’t need more power for what I do, 409rwkw on e85 with a gen 1 gtx3576 and regular track days. Car needs grip not power and the cost doesn’t make sense I should be spending money on tyres. I’m already doing nearly 250kmh at eastern creek which is plenty fasts. Butttt something newer and better and u get used to the power especially giving it a boot on the way home from work.

I just know I’ve got a bit of work needed and so it’s like well should I do a power upgrade at the same time, pretty sure my engines gonna have to come out it’s leaking front and rear, I should do a surge tank and then that’s a retune so might as well get a pcmtech tune and then well no power increase much really for all that money. But a built engine and g35 is stupid money extra.

Anyway I’ll keep dreaming, watch u guys get g35s and hope they come down in price and get t4 added.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Hahaha yea that's my issue I'm abit of a perfectionist and I'd love an external gate, but don't love the costs involved with it hahaha 😂😂,, I shall see what I decide and keep you posted haha, have you gone high mount and put in a metal overflow tank ?  Or Gone low mount? With low mount would a dump pipe suited to factory manifold bolt up or no? 

 

Haha bullet I'm in same spot mate, my transmission needs a rebuild and while doing it I want a stronger engine so I can belt it hard, tbh my gen 1 gtx3582 makes 500on E85 like should I really buy a new turbo for 50kw more Hahaha sounds stupid when I put logic to it....but like you reading threads gets me Geed up and I'm like hmmm All that money but no extra power I should get more power if im spending money haha with cars when you love them logic goes out the window 😂...

 

and when you factor in cost a 6 boost, turbo smart ext gate, g35 ,, metal water tank( as high mount 6 boosts create heaps of heat issues low mount is probably a lot better idk) a new dump pipe to suit the 6 boost etc  abit of labour on top of that and suddenly 

it's like 7k just to strap the snail up to the motor haha 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

What would be great is if I could bolt the g35-1050 straight in place of the to4z.

 

But, ill just off load my complete to4z setup to recoup some of my out lay.

Wife is not happy, even after Im telling her I have all the orher bits to sell to recoup some of the out lay.

 

Have new aeroflow twin pump with teflon braided lines and fittings for rear mount custom setup.

But talked wife into letting me get the process west twin internal pump billet setup.

 

So not in good books atm.

 

Cant holiday anywhere atm anyway with all this covid bs restrictions anyway.

 

Seeing so much good gear available now, so tempted on adding to build.

Eg. Roller rockers, complete billet oil pump etc.

 

Have pro drag mags, 20x10, 20x8.5 and 17x8.5.

Continental on the 20's for street, will be fun not trying to wear them out too quick.

Havnt decided on the rear 17x8.5 for drag yet.

 

Will get other rims and tyres for circuit fun.

Link to post
Share on other sites

@TRYME high mount with metal overflow. Low mount 6 boost is pretty unusual. I'm not sure if you can get it made in vband, they're made T3 by default. And wait times on 6 boost are already long enough for regular line items

@01txr review Jet's recommendation for fuel system. Deviation is a proven own goal

@Bulletime do it. You know you want to haha

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@01txr I've heard that the process west internal surge tank isn't ideal make sure you do look into it more and check out jets recommendations

 
tom oh thanks for the info I Thought they were popular as I've seen a few cars with them but thanks for letting me know :) 

with the high mount will bonnet paint cook? 

Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Tom Tucker said:

@01txr review Jet's recommendation for fuel system. Deviation is a proven own goal.

Whats the problem with the twin internal billet surge tank by process west?

The twin 460 walbro pumps should flow plenty.

Is it volume?

 

Found a post by jet, its 223 pages.

Couldnt locate option to go to page 1, and dont want to click back through 222 pages lol.

 

I'll go back and see if I can find a quick option.

 

20 minutes ago, TRYME said:

@01txr I've heard that the process west internal surge tank isn't ideal make sure you do look into it more and check out jets recommendations.

Could let me know what you have heard.

Only thing I think could be a issue is volume, maybe aeration?

Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, 01txr said:

Found a post by jet, its 223 pages.

PM him, is what Tom Tucker is saying... you can read his entire thread if you want, you'll probably get enough information to do what you want, but you'll also get a ton of other helpful but not helpful information ;)

Link to post
Share on other sites

Tbh mate I don't totally remember as I remember reading that there's been issues with them in the past but I read these things a while ago, get in touch with jeturbo and ask him about them hel let you know and I also saw a video on Independant motorsports YouTube channel and he was talking about them as well.....

I have process west turbo side intake and intercooler and they have been great quality so idk what it is with the intank system...... 

 

I have kpm motorsports intank 1500hp

System and have never had a fuel surge issue on 98 or 85 and that includes track work 

 

These days with surge tanks the plazmaman with twin pierburgs seems to be the popular choice 

Edited by TRYME
Link to post
Share on other sites

Was thinking the kpm intank.

 

13 minutes ago, k31th said:

PM him, is what Tom Tucker is saying... you can read his entire thread if you want, you'll probably get enough information to do what you want, but you'll also get a ton of other helpful but not helpful information ;)

Ok, will pm him.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...